Меню

Все още предстои да бъдат изобретени понички, които да съдържат 0 калории, но това не означава, че няма храни, които да са вкусни, да ви доставят нужните хранителни вещества и да се вписват добре в хранителния ви режим. Избирането на подходящите храни може да проработи във ваша полза и да достигнете до заветната цифра на кантара, за която сте си мечтали от много време.

Има повече от 40 най-различни храни, които съдържат по-малко от 100 калории в порция. Още по-добрата новина е, че много от тях са вкусни и могат да се приготвят по различен начин, така че да разнообразите менюто си и да спазите хранителния режим, който сте си изработили. Ето и някои от тях:

Кресон – 4 калории в една купа

Кресонът е растение, което не съдържа никакви мазнини, а в същото време е много добър източник на много полезни вещества, като витамини А, Б6, Ц, Е, тиамин, рибофлавин, калций, магнезий, фосфор, калий и манган. Може да разнообразявате любимите си салати като добавяте към тях кресон. Освен това ако обичате смутита може да го прибавяте и към тях или към пестото, което приготвяте за любимата си паста.

Целина – 6 калории на стрък

95 процента от съдържанието на целината е вода. Затова едва ли е учудващо колко малко калории се съдържат в един стрък. В този зеленчук има ниско съдържание на въглехидрати и високо такова на фибри. Може да си приготвите сос от сирене или сметана с билки или нещо друго което обичате и вместо хляб, който да си топите в него може да използвате стръкчета целина. Освен това целината може да се добавя към салати и супи.

Зеле – 22 калории в една купа

Има най-различни видове зеле на пазара – зелено, червено, бок чой и всичките са с много ниско калорийно съдържание. Освен това зелето е добър източник на витамини Б2, Б6, Ц и К, магнезий, калий, фолиева киселина и фибри. Да включите зелето в хранителния си режим е много лесно, защото то може да се използва както в свежа форма за направата на салата, така и сварено например за някои ястия. През зимните месеци често се употребява и кисело зеле, което също е добра опция, но поради високото съдържание на сол в него трябва да внимавате и да не прекалявате с количествата.

Грейпфрут – 37 калории в половин грейпфрут

Подобно на всички цитрусови плодове, грейпфрутът е с високо съдържание на витамин Ц и ниско такова на захар. От него може да си приготвите сок или да го похапнете сутрин на закуска.

Ягоди – 49 калории в една купа

В последните години ягодите са плод, който може да се открие почти целогодишно на пазара. Затова и ако искате да похапнете нещо сладко, след което да не изпитвате угризения може да си приготвите една купа ягоди. Освен това с тях ще си набавите фибри и витамин Ц.

Пилешки гърди – 92 калории в 100 грама

Пилешкото месо може и да не е най-любимото месо на някои хора, защото е по-сухо и не е толкова сочно, но пък е с много ниско съдържание на калории, а в същото време е добър източник на протеини.

Леща – 115 калории в половин купа

Лещата е едно от най-подходящите варива, когато става въпрос за малко калории и висока хранителна стойност. Тя е богата на белтъци, фибри и витамини А и не на последно място лещата не е скъп продукт и може да приготвите различни ястия с нея.

  • ПОСЛЕДВАЙ НИ!

  • Съдържанието на този уеб сайт има само информативна цел и не може да замени консултацията с лекар. По въпроси, свързани с Вашето здраве винаги се съветвайте с личният си лекар или друг медицински специалист.
© 2006-2020 Ars Medica.bg Всички права запазени. Всяко възпроизвеждане, променяне, публикуване на част или цялото съдържание на този сайт без предварително писменно разрешение от Ars Medica.bg е забранено Сайтът е изработен от Ait-WebDesign.com
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!